www.MeDIA-Maier.de » www.HDAV.BLOG » 2010-04(April)-09: Canon Professional Services für Anwenderprofis - CPS
 

HDAVSHOP einfache Suche

MeDIA-Maier HAUPTMENÜ

www.HDAV-SHOP.de Menü

2010-04(April)-09: Canon Professional Services für Anwenderprofis - CPS Drucken E-Mail

cps_home_609

 

Canon Europa reformiert  "Canon Professional Services (CPS)"

 

CPS ist der Canon Professional Service – ein ganz Europa umspannendes Programm zur Unterstützung von Profi-Fotografen, die Canon Profi-Geräte besitzen und in ihrer täglichen Arbeit einsetzen.

CPS bietet seinen professionellen Mitgliedern kompetente Beratung, individuellen Service, schnelle Reparaturabwicklung und zahlreiche Maßnahmen zur Information und Weiterbildung

Canon Deutschland: Zusätzliches CPS-Angebot

 

Seit dem 7. April präsentiert sich der kostenlose Canon-Professional-Services in neuer Struktur, um professionelle Fotografen und Filmer in Europa noch besser mit wertvollem Support und Informationen zu unterstützen. Darüber hinaus bietet CPS in Deutschland wie gewohnt auch weiterhin zwei kostenlose Clean & Checks pro Kalenderjahr für die Mitglieder an.

Wie bereits kommuniziert bietet der kostenlose Canon Professional Services nun verschiedene Kategorien der Mitgliedschaft an. Neben einer Silber- gibt es außerdem eine Gold- und Platinmitgliedschaft für Fotografen. Professionelle Filmer können sich separat für die Mitgliedschaft im Bereich Video registrieren lassen.

Das neue europäische CPS-Programm stellt dabei die Basisplattform für ganz Europa dar. Canon Deutschland bietet darüber hinaus auch weiterhin zwei kostenlose Clean & Checks pro Kalenderjahr für alle CPS qualifizierten Geräte der Mitglieder in Deutschland an.  Auch weitere nationale Zusatzangebote  wie beispielsweise Event-Support, Hausmessen oder Roadshows, sind hiervon nicht beeinträchtigt und unabhängig zu sehen.

Die Registrierung für die Mitgliedschaft  kann unter Angabe der entsprechenden Produkte direkt auf www.canon-europe.com/cps erfolgen. Welche Produkte für die verschiedenen Mitgliedschaften benötigt werden, ist ebenfalls dort zu finden.

Bereits registrierte Mitglieder werden gebeten, ihre Mitgliedschaft bis Juni 2010 auf der CPS-Internetseite zu aktualisieren.

Ihr Canon-CPS-Teamcps-logo

 Im Zuge einer EMEA-weiten Reorganisation unter der Devise "One Canon" ordnet die Krefelder Zentrale nicht nur ihre bisher getrennt operierenden Bereiche für Business- und Consumer-Imaging gegenüber dem Handel neu, sondern führt auch für Anwenderprofis drei unterschiedliche Service-Kategorien ein: Silber-, Gold- und Platin-Mitgliedschaften. Die Mitgliedschaften richten sich nach dem Ausrüstungsbestand und müssen entweder neu beantragt und registriert oder (bei bestehenden Mitgliedschaften) bis Juni 2010 aktualisiert und neu validiert werden, andernfalls erlischt die Mitgliedschaft. Das CPS-Programm ist kostenlos und wird in 16 europäischen Ländern angeboten.


 

The improved and re-launched Canon Professional Services (CPS) programme that offers an even more extensive after-sales support and information system for professional photographers and videographers is now operational.

The previous CPS programme had been in existence for over 15 years and offered professional users of Canon products exclusive, free access to a range of benefits - including CPS support teams at many international and local events, a priority repair service, and direct support from Canon Professional Representatives in selected European countries.

The newly improved CPS service was developed in consultation with the existing CPS community and remains free to qualifying Canon photographers and videographers. It now operates on a three-tier basis to provide a programme that’s more accessible, more responsive, more informative and is tailor-made to the needs of individual CPS members.

The new-style Canon Professional Services now offers more reliable support and information to qualifying professional photographers and videographers across Europe. The introduction of the multiple levels of membership is designed to allow for a greater number of professional photographers to qualify for the benefits of CPS support.


CPS membership – the new levels

The CPS system now offers three types of membership to professional photographers, plus a CPS Video membership for qualifying videographers, depending on the qualifying equipment registered with the scheme.

Silver - membership is available to photographers who register two qualifying bodies and three qualifying lenses. Repairs to CPS-serviced equipment will also be turned around in five working days.
Gold - membership is available to those who register two qualifying bodies and three qualifying lenses. Repairs to CPS-serviced equipment will be turned around in three working days with a free back-up loan service should this turnaround time be exceeded.
Platinum - membership is available to professional photographers with a wider array of Canon equipment after registering three qualifying bodes and four lenses. Benefits of this membership include a two-day turnaround for repairs to CPS-serviced equipment and free back-up equipment loans.
Video – Canon videographers registering one qualifying camcorder will also benefit from specialist support and priority repairs with a maximum six-day delay and free back-up loan service should this promised repair period be exceeded.
Canon Professional Services – membership criteria and benefits 
 
Main Benefits**
Service turnaround time on registered CPS service items (working days)
Availability of free back-up loan if service turnaround time exceeded
Exclusive Pro Rep support
CPN Magazine

*Qualifying bodies differ per level. Please click here for details of CPS qualifying equipment.


**For details on benefits, please read the CPS programme’s terms and conditions.
New CPS members can register their Canon equipment easily by clicking on the Product Registration link on the right hand side of this page. The appropriate level of CPS membership will be automatically assigned to you, depending on the number of qualifying bodies and lenses that are registered with CPS.

Existing CPS community members are invited to validate and update their details through the CPS website in order to ensure the correct CPS membership has been registered. All existing, unvalidated memberships will expire in June 2010. After this, a new registration will be required and new CPS membership cards will be issued.

You should also note that to make sure that all of your qualifying photographic or video equipment is eligible for service you must register it (or re-register it in the case of existing CPS members), as only the registered items can be serviced by CPS support teams.

The European countries that are now offering the CPS programme are: Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland and the UK..